logo Novoměstská radnice facebook
logo Novoměstská radnice facebook

Program

Veletrh Antique je tradičně největší a nejreprezentativnější přehlídkou starožitností v ČR.  Již po 48. vám na něm několik desítek starožitníků představí to nejzajímavější ze své nabídky: od oblíbených šperků a bižuterie, přes sklo, porcelán a keramiku až po starožitný nábytek, textil, historické zbraně a staré bankovky a mince.

Téma jarního veletrhu:  “Starožitnosti jako investice”

 

Otevírací doba / čt - ne

čt-so    10-19 hod

ne        10-17 hod

VSTUPNÉ: základní-plné 140 Kč, snížené pro studenty a důchodce 90 Kč 

 

Asociace starožitníků, z. s., sdružuje obchodníky se starožitnostmi, jejími členy se mohou stát také majitelé soukromých galerií, antikvariátů a uměleckých aukčních síní, soudní znalci či restaurátoři. Asociace usiluje o odborný rozvoj soukromého i veřejného sběratelství v České republice a profesionální podnikání v oblasti obchodu se starožitnostmi. Pořádá Rudolfinskou akademii, dvouletý rekvalifikační kurz, který poskytuje komplexní vzdělání v oblasti dějin umění a užitého umění. Každý půlrok asociace pořádá veletrh Antique, na němž starožitníci představují veřejnosti nejzajímavější exponáty ze své nabídky. Asociace je členem Mezinárodní konfederace obchodníků s uměleckými díly C.I.N.O.A.

Více informací na:

www.asociace.com

https://www.facebook.com/AsociaceStarozitniku 

 

 

Tisková zpráva / 17. 4. 2023

Veletrh Antique představí starožitné předměty jako ochranu před inflací

Ve čtvrtek se otevřou brány již 48. veletrhu starožitností Antique. Tentokrát se organizátoři rozhodli upozornit na investiční potenciál starožitností a na to, že jejich nákup může být jedním z nástrojů boje proti inflaci. Veletrh se bude konat od 20. do 23. 4. 2023 na Novoměstské radnici v Praze.

Umělecké předměty sloužily vždy – mimo jiné – jako bezpečný způsob uložení finančních zdrojů, protože jejich hodnota nepodléhala politickým otřesům a s časem vzrůstala. „Přestože většina zájemců o koupi starožitností, a to jak ve starožitnictvích, tak na našem veletrhu, se rekrutuje z řad milovníků umění, sběratelů nebo těch, kdo hledají vhodnou dekoraci, doplněk nebo dárek, vždy existovala skupina lidí, kteří umělecké předměty, zejména ty prověřené časem, vnímali jako zajímavou investiční příležitost. V dobách neklidnějších, kdy hodnota peněz klesá a hodnota finančních produktů často nepředvídatelně kolísá, je investice do umění ještě o něco lákavější,“ říká prezident Asociace starožitníků Jan Neumann. I když se cena uměleckých předmětů v krátkodobém pohledu může vychýlit i dočasně dokonce klesnout, ve středně a dlouhodobém horizontu je podle něj investice do kvalitních starožitností sázkou na jistotu. „V současné době lze doporučit zejména investice do stříbrných uměleckých předmětů a historického porcelánu,“ nabádá Neumann.

Pokud budou lidí dnes přemýšlet, kam s penězi, aby je ochránili před inflací, jsou drahé kovy docela samozřejmá volba, zdůrazňuje viceprezidentka Asociace Simona Šustková. „To ale nemusí znamenat nutně nějaké zlaté nugety nebo stříbrné cihličky, které vám budou ležet někde v trezoru. Starožitnosti, které mají vyznačenou ryzost, plní totiž nejen roli bezpečně uloženého majetku, ale mají i roli užitnou, estetickou. Zlatý šperk, na rozdíl od zlatého nugetu, můžete pravidelně nosit,“ doplňuje.

Ceny starožitných šperků v posledních letech pozvolna stoupají. „Cena zlata narůstá pomalu a ceny stříbra se příliš nevychýlily, takže u cen šperků se zatím příliš neprojevují nárůsty cen,“ popisuje Simona Šustková, která osobně pokládá za potenciálně nejlepší investici z hlediska budoucího nárůstu ceny předměty ze stříbra a také vzácný porcelán jak z nejstarších českých porcelánek, tak z Míšně, Vídně či Sevres. „Ceny jsou po covidovém poklesu na nižší úrovni, než tomu bylo před deseti lety. Totéž se dá říct o vzácném starožitném skle. Z toho vyplývá jediné, je vhodná doba nakoupit,“ dodává Šustková. To prodeje zlatých a stříbrných sběratelských mincí a medailí naopak nyní atakují aukční rekordy. Je vidět, že sběratelské cena této komodity společně s cenou drahého kovu vzbuzuje v lidech jistotu. U ostatních starožitností nabízených v obchodech se prodeje pohybují v lepších průměrech, trh se po covidových uzavírkách obchodů oživil.

Řadu exponátů se zajímavým investičním potenciálem může veletrh Antique ohlásit už nyní. V expozicích vystavovatelů budou bohatě zastoupeny jak zlaté šperky, tak umělecké předměty ze stříbra, kvalitní secesní i jiné sklo a starý porcelán. Chybět tradičně nebudou ani exotičtější kusy, jako například bronzová helma z čínské dynastie Čou (1046 – 256 př. n. l.) z takzvaného Období zlatého věku.

Investiční pohled na starožitnosti nemám moc ráda, primární má být to, zda se nám daný předmět líbí, zda nás něčím zaujal. Je ale pravda, že nákupem starožitného předmětu je možné spojit příjemné s užitečným. Pořídit si věc, která nám bude dělat radost a která si zároveň svou finančně vyjádřenou hodnotu uchová i pro další desetiletí a staletí,“ shrnuje Simona Šustková.

BOX 1:

Veletrh Antique

Je tradičně jediným veletrhem v Česku, na němž své exponáty představují výhradně předem registrovaní a ověření vystavovatelé z řad českých starožitníků. Asociace starožitníků ho pořádá dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Návštěvnost veletrhu se za rok pohybuje mezi 15 až 16 tisíci lidí, předpokládaný obrat je mezi 30 a 50 milionů korun za jeden veletrh. Návštěvníci jsou z velké části tvořeni laickou veřejností, která si díky veletrhu mapuje český trh se starožitnostmi a získává základní orientaci v jejich cenách.

Box 2:

Asociace starožitníků

Sdružuje obchodníky se starožitnostmi a jejími členy se mohou stát také majitelé soukromých galerií, antikvariátů a uměleckých aukčních síní, soudní znalci či restaurátoři. Asociace usiluje o odborný rozvoj soukromého i veřejného sběratelství v České republice a profesionální podnikání v oblasti obchodu se starožitnostmi. Provozuje Rudolfinskou akademii, dvouleté rekvalifikační studium, které poskytuje komplexní vzdělání v oblasti dějin umění a užitého umění. Každý půlrok asociace pořádá prodejní veletrh Antique, na němž starožitníci představují veřejnosti nejzajímavější exponáty ze své nabídky. Asociace je členem Mezinárodní konfederace obchodníků s uměleckými díly C.I.N.O.A. Více informací na www.asociace.com.

 

Kontakt:  Mgr. Lucie Gorovoj / tel. 602 218 363 / antique@asociace.com

 

Tisková zpráva / 2. 3. 2023

Veletrh Antique se zaměří na investiční potenciál starožitností

Ve dnech 20. – 23. 4. 2023 se bude na Novoměstské radnici v Praze konat 48. veletrh starožitností Antique. Největší prodejní přehlídka starožitných předmětů v ČR se tentokrát zaměří na téma využití starožitností jako bezpečného uložení hodnot v rámci diverzifikace portfolia. To je při současné míře inflace otázka velmi aktuální. Experti doporučují zejména investice do stříbrných uměleckých předmětů a historického porcelánu.

Rodinné šperky, mince z drahých kovů, obrazy uznávaných umělců či vzácný, staletí starý porcelán a sklo posloužily v rozkolísaných dobách válek a měnových reforem svým majitelům jako prostředek, do kterého uložili své finanční zdroje a přenesli tak hodnoty vytvořené často celými generacemi do nových časů. Na mezinárodně srozumitelný a dobře prodejný movitý majetek chce Asociace v souvislosti s veletrhem upozornit.  

Ceny starožitných šperků jdou v posledních letech nahoru nenápadně. Cena zlata narůstá pomalu a ceny stříbra se zatím příliš nevychýlily, takže u cen šperků se zatím ještě příliš neprojevují nárůsty cen,“ říká Simona Šustková, viceprezidentka Asociace starožitníků, a dodává. „Stříbrné předměty pokládám osobně za potenciálně nejlepší investici z hlediska budoucího nárůstu ceny. Co se týká cen vzácného porcelánu z našich nejstarších porcelánek či kvalitního uměleckého porcelánu z továren v Míšni, ve Vídni či v Sevres, ceny jsou po kovidovém poklesu na nižší úrovni, než tomu bylo před 10 lety. Totéž se dá říct o vzácném starožitném skle. Z toho vyplývá jediné, je vhodná doba nakoupit.“

Prodej zlatých a stříbrných sběratelských mincí a medailí naopak nyní atakují aukčí rekordy,“ dodává prezident Asociace starožitníků Jan Neumann. „Je vidět, že sběratelské cena této komodity společně s cenou drahého kovu vzbuzuje v lidech jistotu. U ostatních starožitností nabízených v obchodech se prodeje pohybují v lepších průměrech, trh se po covidových uzavírkách obchodů oživil.“

Lidé si podle Neumanna začínají uvědomovat, že starožitnosti mají nejen estetickou hodnotu, ale že jsou i vhodným prostředkem pro bezpečné investice. I když se jejich cena v krátkodobém pohledu může vychýlit i a dočasně klesnout, ve středně a dlouhodobém horizontu je rozhodně investice do kvalitních starožitností jistotou. Počet obchodovatelných památek totiž klesá s tím, jak se jednotlivé starožitné předměty dostávají do sbírek muzeí a jiných veřejných institucí. Investiční výnos starožitností tak může být velmi zajímavý, jak ukazují příklady z minulosti: přes 3000 let stará mramorová plastika královny Mutnodžmet byla v roce 1981 vydražena za 82 tisíc dolarů, sběratel Norbert Schimmel ji v roce 1992 prodal za 451 tisíc dolarů a v roce 2006 šla plastika do aukce za vyvolávací cenu tři miliony dolarů. Cenu prodeje sice neznáme, ale i kdyby se prodala „pouze“ za vyvolávací cenu, znamenalo by to během let 1981 až 2006 roční zhodnocení 14,5 %.

„Tři tisíce let starou sošku si návštěvníci Antique pravděpodobně nekoupí, ale najdou na něm řadu jiných, dostupnějších starožitných předmětů, od šperků a mincí, starožitného skla a porcelánu přes historický textil a starožitný nábytek až po obrazy, grafiky nebo například historické zbraně,“ říká prezident Asociace J. Neumann.

Veletrh Antique je tradičně jediným veletrhem v Česku, na němž své exponáty představují výhradně předem registrovaní a ověření vystavovatelé z řad českých starožitníků. Asociace starožitníků ho pořádá dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Návštěvnost veletrhu se za rok pohybuje mezi 15 až 16 tisíci lidí, předpokládaný obrat je mezi 30 a 50 mil. Kč za jeden veletrh. Návštěvníci jsou z velké části tvořeni laickou veřejností, která si díky veletrhu mapuje český trh se starožitnostmi a získává základní orientaci v jejich cenách.

 

Kontakt: Lukáš Novák, pr@asociace.com, tel. 724 255 725





nahoru


logo Novoměstská radnice